Tramvaje na magistrále

15. 03. 2016

Všechny informace o šíleném plánu "dostat tramvaje na magistrálu" naleznete přehledně zde na tomto místě...

Tramvaje na magistrále

Dobře si uložte odkaz na tuto stránku, protože zde budeme průběžně doplňovat všechny související informace, které se nám podaří zjistit. Našli jste zde nějakou chybu? Máte informace, které zde chybí? Napište nám na mejl praha4@svobodni.cz nebo na náš Facebook.

AKTUÁLNĚ

Další debata na toto téma proběhne ve čtvrtek 13. 10. 2016 od 18:00 v budově Nuselské radnice, Táborská 30, P4.

Na konci tohoto článku postupně přidáváme odpovědi zastupitelů Prahy 4 na otázku:
Podpoříte rekonstrukci ulice Táborská podle návrhu IPR, tedy včetně zasypání podjezdu pod magistrálou a tím zrušení mimoúrovňového křížení tramvajové trati a magistrály?

O co se jedná?

Rada hlavního města Prahy pověřila IPR Praha (Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy) vypracováním studie pro plánovanou rekonstrukci ulice Táborská. Proběhlo několik setkání s občany na toto téma a Městská část Praha 4 na svém webu informovala o tomto záměru. Vše budilo dojem, že se IPR snaží maximálně zapojit občany do debaty a tedy že by tentokrát mohl být celý projekt skutečně realizován podle potřeb lidí, kteří v místě žijí.

IPR komunikoval kde co. Mluvilo se o každém přechodu i o každém stojanu pro bicykly. Nejzásadnější z celého projektu "Rekonstrukce Táborské" je ale záměr zasypat podjez pod magistrálou a na magistrále vybudovat dvě velké světelné křižovatky. Na jedné z nich má magistrálu přetínat tramvajová trať.

Proč nám to vadí?

Protože si myslíme, že zdraví občanů nemá vedení města svým jednáním poškozovat, a také že úředníci nemají bezdůvodně plýtvat časem, který jsou občané nuceni trávit cestováním. Přetnutí hlavní dopravní tepny tramvajovou tratí přinese značné zdržení všem, kdo pojedou automobilem i tramvají. Ze všech směrů se k této nové křižovatce budou tvořit kolony a výrazně tak stoupnou exhalace, prach a hluk v celé oblasti. Všem lidem žijícím v místě se tak zhorší podmíky pro bydlení a zvýší se faktory, které jim poškozují zdraví. Každý, kdo se bude snažit oblastí projet, stráví na cestě delší dobu. Všem se prodlouží jejich cesta do prace, do školy, za nákupy, za sportem atd.

Nezanedbatelným faktorem je i skutečnost, že pro danou oblast v podstatě neexistují objízdné trasy. V době realizace tohoto megalomanského díla tak bude přerušen tramvajový provoz a automobilová doprava se rozlije do ulic v širokém okolí. Jestli je už nyní v dopravní špičce situace s automobily v oblasti Nuslí a Pankráce náročná, tak při realizaci tohoto projektu se stane zcela neúnosná.

doplnění:
Dotazem na IPR jsme zjistili, že toto je jen začátek. Stejný osud má postihnout i podjezd v ulici Na Veselí. IPR otevřeně přiznal, že cílem je maximální možnou měrou řidičům znepříjemnit a zkomplikovat jízdu po městě. Skutečně je to cílený a plánovaný útok na individuální automobilovou dopravu. Všechna další návazná opatření budou směřovat k tomu, aby majitelé osobních aut neměli kde parkovat a aby se jim po Praze špatně jezdilo. Vize je donutit lidi jezdit v MHD, na kole a chodit pěšky.

Důležité odkazy

celý projekt na IPR Praha:
http://www.iprpraha.cz/taborska

napište IPR svůj komentář:
FORMULÁŘ PRO KOMENTÁŘ

petice:
http://www.petice24.com/taborska

vyjádření Prahy 4:
http://www.praha4.cz/Jak-se-zmeni-Taborska-a-dalsi-ulice-Prijdte-se-podivat-na-vystavu.html
(Všimněte si, jak opatrně pan starosta Štěpánek komentuje záměr dostat tramvaje na magistrálu...)

vyjádření Svobodných Praha 4:
http://praha4.svobodni.cz/clanky/dekonstrukce-taborske

Kauza v médiích

iDNES, motostory, Novinky.cz, AUTOREVUE.cz,

Kdo za to může a kdo je proti?

Všem zastupitelům Prahy 4 jsme zaslali email s touto otázkou:
Podpoříte rekonstrukci ulice Táborská podle návrhu IPR, tedy včetně zasypání podjezdu pod magistrálou a tím zrušení mimoúrovňového křížení tramvajové trati a magistrály?

Záměr zasypat podjezd podporují:
(jména budeme průběžně doplňovat, jak nám budou přicházet odpovědi)

Záměr zasypat podjezd nepodporují:
Ing. Viktor Janouškovec, Mgr. Lukáš Zicha, Ing. Jan Schneider, Zdeněk Pokorný, RNDr. Tomáš Hrdinka Ph.D., Ing. Jaroslav Míth, Ing. Jitka Zykánová, Ing. Josef Svoboda Ph.D., Jana Niklová, Ing. Zdeněk Kovářík, Bc. Lucie Michková, Bc. Michal Hroza,
(jména budeme průběžně doplňovat, jak nám budou přicházet odpovědi)

Zatím nám svou odpověď neposlali:
RNDr. Jiří Bendl Csc., Adéla Gjuričová Ph.D., Ing. Marie Jelínková, Mgr. Iva Kotvová, Ing. Daniel Kunc, Ladislav Kunert, Petr Kutílek M.A., M.S., Mgr. Alžběta Rejchrtová, Mgr. Petra Rejchrtová, Mgr. Petr Štěpánek CSc., Akad. arch. Jaromíra Eismannová, PhDr. Petr Kučera, Martin Nikolo Ph. D., Mgr. Jan Petr, Mgr. Ing. Patrik Šebesta DiS., Ing. Alois Těšitel, Filip Vácha, Marie Zacharová, MUDr. Aneta Krajcová, Ing. Ondřej Růžička, Ing. Ivo Vaněk EUR. ING., Ing. Jiří Bodenlos, Ing. Petr Horálek, Drahoslava Krejčová, Karel Ptáčník, PhDr. Karel Šplíchal, JUDr. Ing. Aleš Borkovec Ph.D., MUDr. Klára Cingrošová, Ing. Radek Lacko, Ing. Antonín Lébl, Mgr. Jarmila Machová, Pavel Caldr, Bc. Petr Crkoň

Pokusíme se získat stanoviska i dalších subjektů, které s dopravou souvisejí.