Řidiči, sledujte, co se na vás chystá!

05. 10. 2014

Náš lídr volebního obvodu č. 1 Damir Špoljarič se blíže podíval na to, jak chtějí různé politické strany a uskupení znepříjemnit život pražským řidičům. Nízkoemisní zóny, mýtné, dražší parkování, zákaz vjezdu do centra Prahy, snížení kapacity průjezdnosti silnic...

Řidiči, sledujte, co se na vás chystá!

Většina politických stran chystá nové poplatky a regulace v oblasti individuální automobilové dopravy. Volby za pár dní rozhodnou.

1. Nízkoemisní zóny

Trojkoalice a TOP09 se netají snahou zavést v širším centru Prahy (tzn. centrum a okolní části jako Vinohrady, Holešovice apod.) nízkoemisní zónu. Nízkoemisní zóny životní prostředí ve městě zhorší, jak se ukázalo například v Londýně. Nejvíce tímto novým nesmyslným nařízením budou trpět nízkopříjmové skupiny obyvatel, které si jednoduše nové auto koupit nemohou, a obyvatelé na okrajích těchto zón, kde se zvýší koncentrace aut. Cílem je zavést další poplatky a lokální daně za vjezd do nízkoemisní zóny, kterými chce Praha zatížit 40 % svých obyvatel řidičů.

2. Mýtné

Trojkoalice v debatě připustila, že je ke zvážení zavedení mýtného za vjezd do centra. Ne všichni žijeme v centru Prahy a občas do centra zajet jednoduše potřebujeme. Mýtné je jen další lokální daň, která ekologii ani omezení počtu aut nepomůže. Vytáhne z lidí další peníze. Mýtné po dostavbě vnitřního městského okruhu neodmítl ve včerejší debatě Frekvence 1 ani exprimátor Doc. Svoboda (kandidát za ODS).

3. Dražší parkování

TOP09 chce rozšířit modré parkovací zóny do dalších částí Prahy. Současné parkovací modré zóny nefungují, obce prodávají více parkovacích karet, než je reálný počet parkovacích míst. Za sebe jakožto kandidáta č. 1 do zastupitelstva Prahy 4 a i kandidáta do zastupitelstva hl. města Prahy říkám, že na Praze 4 a ani v jiných městských částech, kde dosud modrá zóna není, tuto zbytečnou novou daň pro řidiče nechci a budu se proti tomu důrazně ohrazovat. Pražané by na obecním pozemku platit za parkování neměli a nová parkovací místa by měla být primárně záležitostí trhu, kdy se nedostatku parkovacích kapacit v ulicích chopí podnikatelé jako nové příležitosti jak tuto poptávku uspokojit.

4. Zákaz vjezdu do centra Prahy

Trojkoalice a TOP09 chce po otevření Blanky zavřít některé části centra pro vjezd osobních aut. Proti tomuto rozhodnutí se postavili v petici obyvatelé Prahy 1, kteří s podobným omezováním nesouhlasí (petice Praha 1 trpí). Pokud Blanka opravdu zafunguje, jak TOP09 a trojkoalice tvrdí, auta z centra zmizí sama bez nutnosti zavádění nových zákazů a příkazů.

5. Snížení kapacity průjezdnosti silnic

Mnoho stran, včetně opět známé ekoaktivistické trojkoalice, chce snižovat průjezdnost silnic v centru Prahy a magistrálu v celé své délce omezit na 1 pruh pro osobní automobily v každém směru. V takovém případě se Praha stane neobyvatelnou, jelikož doprava začne kolabovat. Kandidát na primátora za trojkoalici a člen zelených Petr Štěpánek v debatě na tuto výtku odpověděl, že se řidiči naučí jezdit metrem. Pokud budou zelení tento extrémistický krok prosazovat, dojde ve výsledku i ke zkolabování veřejné hromadné dopravy. Ve špičce je dnes kapacita metra C na hraně, a pokud by i zlomek z těch několika set tisíc obyvatel Prahy, kteří využívají auta, začal používat metro, zkolabovala by i městská hromadná doprava.

Nesouhlasím s neustálou snahou zavádět nové poplatky a omezení pro řidiče. Jsem toho názoru, že město by nemělo upřednostňovat žádný typ dopravy na úkor jiného.

 

Zveřejněno na: http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/429494/Prazsti-ridici-sledujte-co-se-na-vas-chysta-Volby-rozhodnou.html