Dekonstrukce Táborské

14. 03. 2016

Tak nám zrekonstruovali Táborskou...naštěstí zatím pouze na papíře, takže je čas si stěžovat.

Dekonstrukce Táborské

Když jsem někdy v polovině února viděl na komisi pro dopravu Prahy 4 prezentaci IPR na téma “Rekonstrukce ulice Táborská”, hned se mi na jejich “přidávání pěších vazeb” něco nezdálo. Nechtělo se mi ale věřit, že by opravdu někdo mohl dostat tak bláznivý nápad, jako je rušit existující mimoúrovňová křížení s Magistrálou a místo nich vyrábět nové úrovňové křižovatky a přechody. To se mi muselo zdát...

Nedalo mi to a na IPR jsem odeslal email s dotazem. Odpověděli mi, že si mám počkat do března, kdy bude veřejná výstava a budou k dispozici autoři studie. Výstava začala dneska a už je jasno - nezdálo se mi to!

Skutečně se vážně uvažuje o tom, že tramvajový podjezd Táborská zmizí a místo něj budou koleje přetínat magistrálu přímo. A mají přibýt přechody.

Nějaký chorý dopravní (bez)mozek ekofašista vymyslel, že co Praha 4 nutně potřebuje, jsou delší popojíždějící kolony aut na 5. května a zvýšené emise všude kolem Pražského povstání. Zahodil tím kus pořádné práce, kterou jinak tvůrčí tým na plánu rekonstrukce odvedl, protože řada nápadů je dobrých (např. předělání křižovatky s ulicí Petra Rezka nebo přidání výjezdu z vozovny Pankrác kolem budovy soudu), ale nikdo po nich ani nevzdechne, dokud v plánu zůstane tohle.

Že prostor podjezdu potřebuje “zlidštit”, s tím bych souhlasil. A určitě je mnoho možností, jak toho dosáhnout a stovky lidí, kteří by s tím uměli poradit. Ale zasypat ho a nahradit křižovatkou je čiré šílenství. Alternativní dopravní trasa pro automobily neexistuje a v termínech rekonstrukce ani existovat nebude. Nahnat řidiče do MHD pomocí semaforů, padesátek a jiné dopravní buzerace se také nepovede, a i kdyby povedlo, tak MHD na to nebude potřebnou kapacitu - metro C jezdí ve špičkách přeplněné, už není kam zkracovat intervaly a paralelní trasa D není a nejméně 15 let nebude.

Jako jediné drobné pozitivum vidím, že je to pořád jen nástřel, takže snad stačí spustit dost velký povyk, aby to nabubřelí architekti lidských životů předělali zpátky do intencí zdravého rozumu. Já tedy tímto příslušný povyk zahajuji.

 

P.S.: MHD jezdím výrazně víc než autem, řidičák ani nemám.